Fujifilm GFX 100S
Fujifilm GFX 100S

Introducere

Fujifilm GFX 100S este următorul pas logic în dezvoltarea liniei de format mediu a companiei: un senzor de 100MP într-o caroserie DSLR cu o singură aderență. Dar nu confundați previzibilitatea cu satisfacția: GFX 100S este o cameră grozavă.

În corpul său relativ compact, GFX 100S transportă senzorul CMOS BSI de 102 MP de la GFX 100 original montat într-un mecanism de stabilizare a imaginii mai mic și mai puternic. Prin amestecarea tehnologiei de la GFX 100 cu componentele senzorului APS-C X-T4, Fujifilm a creat o cameră foarte puternică la un preț relativ accesibil.

Key specifications

  • 102MP BSI-CMOS 44 x 33mm medium format sensor
  • Image stabilization system rated at up to 6EV
  • Continuous shooting at up to 5 fps with C-AF
  • 4K video at up to 30p with HDMI output of 10-bit 4:2:2 or 12-bit Raw footage
  • Multi-shot 400MP mode for static subjects
  • 2.36M-dot rear touchscreen with two-axis tilt
  • Fixed 3.69M-dot OLED EVF with 0.77x equiv. magnification
  • Lossy, lossless or uncompressed Raw in 16 or 14-bit
  • Twin UHS-II SD card slots
  • NP-W235 battery, rated at 460 shots
Out-of-camera JPEG using the Provia film simulation. ISO 6400 | 1/100 sec | F11 | GF 120mm F4 Macro Photo by Carey Rose

În ciuda faptului că oferă cea mai mare parte a capacității GFX 100 cu două aderențe, modelul 100S este semnificativ mai puțin costisitor. Este disponibil acum la un preț recomandat de 5.999 USD.

Ce mai e nou
Corp mai compact
Utilizarea unei baterii mai mici și a unui vizor fix au ajutat la reducerea semnificativă a GFX100S (stânga), față de GFX 50S original 50MP (dreapta).

Fujifilm a depus o mulțime de eforturi de reducere a dimensiunii camerei sale 50R mai asemănătoare cu telemetrul aici, în GFX 100S, rezultând o cameră care este considerabil mai mică decât GFX 50S original și GFX 100 cu dublă aderență. Cu toate acestea, compania spune că, spre deosebire de modelul 50R, era necesară o caroserie în stil DSLR, cu ansamblul vizorului în partea superioară a camerei, pentru a face posibilă includerea unui sistem de stabilizare a imaginii.

VEZI ȘI:  Sony α7S III

GFX 100S are un aspect de control foarte asemănător cu cel al GFX 100 original, cu dublă aderență, cu un ecran LCD mare cu placă superioară și un număr comparabil de butoane personalizate. Un cadran de mod convențional și un comutator film / fotografii înlocuiesc aranjamentul butonului GFX 100 în cadrul unui cadran de pe umărul stâng al camerei.

Stabilizare de imagine
Nucleul GFX 100S este includerea stabilizării imaginii în corp. Așa cum Fujifilm a reușit să continue miniaturizarea sistemelor IS utilizate în modelele sale X-H1, X-T4 și X-S10, a reușit, de asemenea, să reducă dimensiunea mecanismului de la GFX 100 original pentru a-i permite să se potrivească într-un corp mai mic.

În ciuda reducerii dimensiunilor, noul mecanism este mai eficient decât cel care îl precede: evaluat pentru a corecta până la 6 EV de agitare. Aceasta este cu o jumătate de oprire mai mare decât ratingul GFX 100 și este posibilă cu mai multe obiective, oferind o îmbunătățire nominală de 1 EV cu majoritatea combinațiilor. În plus, noul sistem se poate sincroniza cu obiectivele OIS pentru a menține acest nivel de corecție chiar și cu distanțe focale mai mari. Acest sistem Sync IS utilizează atât obiectivul, cât și corpul IS pentru a corecta înălțimea și înclinarea, la fel cum fac sistemele Panasonic, Olympus și Canon.

Fujifilm a reușit să creeze un mecanism IS pentru GFX 100S care este atât mai mic, cât și mai eficient decât cel din GFX 100 original.

Ca de obicei, observăm că ratingurile CIPA (care evaluează doar corecția pitch și yaw) tind să depășească oarecum beneficiul, dar un rating 6EV ar trebui să faciliteze mult obținerea întregului beneficiu al rezoluției GFX 100S. Puteți vedea efectul acestui lucru în galeria noastră de eșantioane, unde obținem în mod constant niveluri ridicate de rezoluție, chiar și la viteze relativ mici de declanșare.

VEZI ȘI:  Olympus OM-D E-M10 Mark IV

Mecanismul de stabilizare a imaginii este, de asemenea, utilizat pentru a oferi un mod de rezoluție înaltă de șaisprezece imagini. Aceasta mută senzorul între fiecare expunere, mai întâi pentru a se asigura că a fost capturat un pixel roșu, verde și albastru pentru fiecare locație, apoi pentru a face același lucru din nou la o ușoară compensare. Acest lucru crește atât rezoluția cromatică, cât și numărul total de pixeli ai imaginii. Cu toate acestea, în experiența noastră cu GFX 100, am constatat că lipsa oricărei corecții a mișcării înseamnă că funcționează într-adevăr doar pentru subiecți complet statici, cum ar fi reproducerea lucrărilor de artă.

Sursa: Digital Photography Review

Articol complet în limba engleză.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here