Acasă Camere foto și video Fujifilm X-E4

Fujifilm X-E4

156
0
Fujifilm X-E4
Fujifilm X-E4

Recenzie completă Fujifilm X-E4

Camera fără oglindă Fujifilm X-E4, care a fost anunțată la sfârșitul lunii ianuarie, combină cele mai bune caracteristici ale ultimelor modele din seria X. La fel ca predecesorul său X-E3, este echipat cu un senzor X-Trans BSI-CMOS 4 de dimensiunea APS-C cu o rezoluție efectivă de 26,1 megapixeli și are cel mai recent procesor quad-core X-Processor 4. Sistemul său rapid de focalizare automată hibrid are puncte AF de detectare a fazelor pe aproape întreaga zonă a senzorului. Se pretinde că achiziția focalizării va fi rapidă de 0,02 secunde, iar camera include un algoritm avansat de urmărire AF plus cea mai recentă tehnologie de detectare a feței și a ochilor.

Pentru cine este?

La fel ca predecesorul său, carcasa modelului Fujifilm X-E4 este fabricată în principal din aliaj de magneziu cu cadrane de aluminiu. Cel mai mic model din seria X până în prezent și cântărește doar 364 de grame (442 grame cu obiectivul kitului), a fost conceput în primul rând ca o cameră de luat oriunde pentru entuziaștii de fotografii și vloggeri de social media.

Fotografiile JPEG se vor bucura probabil de cele 18 simulări de filme disponibile în Fujifilm X-E4, care reproduc aspectul filmelor și proceselor din epoca analogică. Aceste ajustări pot fi aplicate și fișierelor brute atunci când sunt procesate în cameră.

Vloggerii vor fi probabil impresionați de capabilitățile video ale X-E4. La fel ca modelul X-T4, eșantionează imagini de 6K pentru a înregistra imagini C4K (noi pentru X-E4) sau UHD 4K de 25p (pentru format PAL) cu 4: 2: 0 video pe 8 biți pe suport intern sau 4: 2: 2 videoclipuri de 10 biți către un recorder extern prin portul HDMI. Asistența pentru jurnal este disponibilă ca F-Log pentru vloggerii profesioniști cărora le place să-și editeze filmările înainte de ao scoate.

Din păcate, camerei îi lipsește stabilizarea încorporată a schimbării senzorului. Dacă doriți această caracteristică, o puteți găsi în X-S10, care are caracteristici similare în caz contrar, dar un corp mai mare ca SLR. Tabelul de mai jos compară caracteristicile cheie ale Fujifilm X-E4 cu predecesorul său, X-E3 și X-S10 în stil SLR (pe care nu le-am analizat).

X-E4 X-E3 X-S10
Effective resolution  26.1  megapixels 24.3 megapixels 26.1  megapixels
Dimensions 121.3x 72.9 x 32.7 mm 121.3x 73.9 x 42.7 mm 126.0 x 85.1 x 65.4 mm
Weight 364 grams 337 grams 465 grams
IBIS No No Yes 5-axis
Processor X-Processor 4 X-Processor Pro X-Processor 4
Max. image size 6240 x 4160 pixels,  14-bit raw files 6000 x 4000 pixels,  12 or 14-bit raw files 6240 x 4160 pixels,  14-bit raw files
Max. frame rate 30 fps with electronic shutter  & 1.25x crop (20 fps with no crop); 8 fps with mechanical shutter 14 fps with electronic shutter; 8 fps with mechanical shutter 30 fps with electronic shutter  & 1.25x crop (20 fps with no crop); 8 fps with mechanical shutter
Buffer capacity 29 frames JPEG, 17 frames RAF.RAW 35 frames JPEG, 22 frames RAF.RAW 29 frames JPEG, 17 frames RAF.RAW
Shutter speeds 15 min-1/4000 sec. mechanical shutter / to 1/32000 sec. electronic shutter 30-1/4000 sec. mechanical shutter / to 1/32000 sec. electronic shutter 15 min-1/4000 sec. mechanical shutter / to 1/32000 sec. electronic shutter
Focus system Hybrid AF phase detect/contrast detect
AF points 425 325 425
Native ISO range ISO 160–12800 ISO 200-12800 ISO 160–12800
ISO extensions ISO 80, 100, 125, 25600 and 51200 for stills; ISO 25600  for movies ISO 100, 125, 160; ISO 25600 and 51200 ISO 80, 100, 125, 25600 and 51200 for stills; ISO 25600  for movies
Max. internal video DCI 4K (4096 x 2160) / UHD 4K  (3840 x 2160) at 25p UHD 4K (3840 x 2160) at 25p DCI 4K (4096 x 2160) / UHD 4K  (3840 x 2160) at 25p
External video 4K 10-bit 4:2:2 output via HDMI n.a. 4K 10-bit 4:2:2 output via HDMI
Film Simulation modes 18 15 18
EVF 2,360,000-dot OLED, 0.62x, 17.5mm eyepoint, -4 to +2 dpt 2,360,000-dot OLED, 0.62x, 17.5mm eyepoint, -4 to +2 dpt 2,360,000-dot OLED, 0.74x, 20mm eyepoint, -4 to +4 dpt
Monitor Tilting, 3-inch, 1,620,000-dot touch screen Fixed 3-inch, 1,040,000-dot touch screen Fully articulated 3.2-inch, 1,840,000-dot touch screen
Media slot(s) 1x SD, UHS-I 1x SD, UHS-I 1x SD, UHS-I
Battery / CIPA rating NP-W126S / 460 shots/charge NP-W126S / 350 shots/charge NP-W126S / 325 shots/charge
VEZI ȘI:  Sony FE 12-24mm f/2.8 GM

 

Ce mai e nou?

X-E4 folosește același senzor X-Trans BSI-CMOS 4 de 26,1 megapixeli și procesor de imagine X-Processor 4 ca camera emblematică X-T4 și X-S10, care a fost anunțată în octombrie 2020. Acest lucru îi conferă o mică creștere a rezoluției peste X-E3 și extinde baza ISO nativă de la 200 în X-E3 la 160. Extensiile ISO sunt aceleași ca X-T4, cu ISO 80, 100 și 125 la capătul inferior și ISO 25600 și ISO 51200 de mai sus.

Procesorul mai rapid permite Fujifilm X-E4 să se potrivească cu performanțele de fotografiere continuă ale X-T4, cu o viteză maximă de 30 fps cu un cadru de 1.25x decupat sau cadru complet la 20 fps atunci când este utilizat obturatorul electronic. Obturatorul electronic extinde, de asemenea, viteza obturatorului la 1/32000 de secunde, oferind astfel utilizatorilor mai multă posibilitate de fotografiere cu diafragme largi în condiții de lumină atunci când doresc o adâncime de câmp redusă. Din păcate, procesarea rapidă a datelor este împiedicată de lipsa compatibilității cu cardurile UHS-II, astfel încât veți avea nevoie de cele mai rapide carduri UHS-1 pentru a obține cea mai mare performanță de pe cameră.

Sistemul AF al lui Fujifilm X-E4 a fost actualizat la un nivel similar cu cel al lui X-T4 și are acum o acoperire de detectare a fazelor care se extinde aproape până la marginile cadrului. Folosește aceiași algoritmi, care pretind capacitatea de a se bloca pe subiecți în 0,02 secunde și include interfața de urmărire îmbunătățită și performanța pe care am văzut-o pentru prima dată pe X-T4. Tehnologia de detectare a feței și a ochilor poate urmări subiecții la niveluri de lumină până la -7,0 EV.

Această ilustrație arată monitorul răsturnat pentru fotografiere selfie sau înregistrarea vlogurilor pentru social media. (Sursa: Fujifilm.)

Spre deosebire de X-E3, X-E4 nu este livrat cu un bliț. Cu toate acestea, are un suport excelent pentru blitzurile externe, iar portul USB poate fi utilizat pentru conectarea căștilor prin intermediul adaptorului furnizat (o nouă adăugare care nu este furnizată cu X-E3, care nu avea conector pentru căști).

Ambele camere utilizează aceeași baterie reîncărcabilă NP-W126S, dar gestionarea energiei X-E4 a fost modificată pentru a alimenta până la 460 de fotografii / încărcare cu monitorul LCD (430 de fotografii / încărcare cu EVF), comparativ cu 350 de fotografii / încărcare pentru X-E3.

Construcție și ergonomie

Stilul carcasei de tip telemetru al camerelor din seria X-E amintește de camerele clasice de film. Fujifilm spune că noua cameră a fost concepută pentru a fi cât se poate de plată, astfel încât să poată intra mai ușor în buzunare. Acest lucru înseamnă că, spre deosebire de X-E3, nu există un model de prindere pe partea din față sau din spate a corpului camerei, așa cum se arată în ilustrația de mai jos.

Vedere din față a Fujifilm X-E4 (sus) și X-E3 (jos). (Sursa: Fujifilm.)

Prelucrarea senzorului și a imaginii

Senzorul X-Trans CMOS 4 de 26,1 megapixeli iluminat din spate și procesorul de imagine X-Processor 4 sunt aceleași cu cele utilizate în X-T4. În consecință, X-E4 oferă același interval de sensibilitate ca X-T4 cu un interval ISO nativ între ISO 160 și ISO 12.800, plus extensii la ISO 80, 100 și 125 la capătul inferior și ISO 25600 și ISO 51200 de mai sus.

Vitezele de fotografiere continue depind de declanșatorul utilizat, cu o viteză maximă de 30 fps cu declanșatorul electronic, care aplică o decupare a cadrului de 1,25x și 8 fps cu obturatorul mecanic. O rată de cadre de 20 fps cu înregistrare full-frame este disponibilă cu declanșatorul electronic, dar declanșatorul mecanic rămâne limitat la 8 fps.

Video

Monitorul LCD cu ecran tactil înclinabil poate fi răsucit în sus și în sus cu 180 de grade pentru fotografierea de selfie-uri și videoclipuri în stil vlog. X-E4 adaugă capacitatea de a înregistra filme cu un raport de aspect 17: 9, capturând imagini DCI 4K (4096 x 2160) la 30 / 25p și 200Mbps, în timp ce X-E3 a fost limitat la UHD 4K (3840 x 2160) la 100 Mbps.

VEZI ȘI:  Olympus E-M5 III

În mod similar, videoclipul 17: 9 poate fi înregistrat și cu rezoluție Full HD (2048 x 1080 pixeli) în noua cameră, sporindu-i versatilitatea. Modul de înregistrare HD furnizat de X-E3 nu mai este acceptat. Reducerea zgomotului între cadre este disponibilă pentru înregistrările 4K.

Filmările video de mare viteză pot fi înregistrate la 100 sau 200 fps (format PAL) la rezoluție Full HD, o altă caracteristică lipsă în X-E3. Filmele rezultate sunt înregistrate fără audio și comprimate la sub 200 Mbps. X-E4 vine, de asemenea, cu 18 moduri de simulare a filmului, unde modelul anterior avea doar 15.

X-E4 oferă două formate de film: MOV /H.264 cu audio stereo liniar PCM și eșantionare pe 24 de biți / 48KHz pentru cea mai înaltă calitate a imaginii și sunetului și MP4 / H.264 cu audio AAC pentru filmele care vor fi încărcate pe Internet. Filmele înregistrate intern pe cardul de memorie sunt de calitate pe 8 biți 4: 2: 0, dar camera poate transmite, de asemenea, videoclipuri pe 10 biți 4: 2: 2 către un recorder extern prin portul HDMI.

Înregistrarea F-Log este disponibilă cu sensibilitate limitată între ISO 640 și 12800. Stabilizarea digitală a imaginii este disponibilă în modul film atâta timp cât un obiectiv stabilizat este montat pe cameră, dar stabilizarea obiectivului va avea prioritate față de IS-ul din cameră. Manualul de utilizare avertizează că vibrațiile și / sau zgomotul pot fi vizibile pe măsură ce IS intră în vigoare.

X-E4 oferă, de asemenea, un afișaj de maximizare a focalizării, plus striuri zebra pentru a măsura nivelurile de expunere, împreună cu un control optimizat pentru film, care concentrează setările de reglare a filmului pe cadranele de comandă și comenzile de pe ecranul tactil pentru a minimiza interferențele din zgomotele camerei. LED-urile încorporate de pe panourile din față și din spate pot fi folosite ca lumini pentru indicarea unui film.

Reglajele nivelului de sunet sunt furnizate în meniurile filmului atât pentru microfonul intern, cât și pentru cel extern, precum și pentru căștile conectate. X-E4 include, de asemenea, un filtru de vânt și un filtru low-cut pentru reducerea zgomotelor de joasă frecvență în timpul înregistrărilor de filme. De asemenea, este disponibilă codarea în timp.

Redare și software

La fel ca majoritatea producătorilor, Fujifilm nu furnizează software furnizat împreună cu camera, ci oferă în schimb linkuri către descărcări pentru software și manual de utilizare avansat. MyFinePix Studio de bază rămâne în pachet, împreună cu Raw File Converter EX 3.0, care se bazează în continuare pe tehnologia Silkypix.

Cu toate acestea, Fujifilm a introdus un nou convertor de fișiere brute, Fujifilm X RAW Studio, care folosește procesorul de imagine din cameră, astfel încât să poată păstra calitățile esențiale ale imaginilor (așa cum ar apărea în JPEG-uri, dar cu o adâncime de biți mai mare). Fișierele convertite pot fi salvate ca fișiere JPEG sau TIFF.

Alte noi adăugiri includ Fujifilm X Acquire, care permite utilizatorilor să salveze imagini direct pe computer printr-un cablu USB și Fujifilm X Webcam, care se explică de la sine. Celelalte aplicații nu sunt compatibile cu camerele de bază ale companiei

Fișierele RAF.RAW de pe X-E4 pot fi deschise în Adobe Camera Raw, convertorul nostru preferat de fișiere brute. Aceasta a fost aplicația pe care am folosit-o pentru conversia fișierelor brute în testele noastre.

Performanţă

Testele noastre Imatest au arătat că camera de recenzie cu obiectivul Fujinon XF 27mm f / 2.8 R WR este un parteneriat bun. Rezoluția a fost aproape de îndeplinirea așteptărilor pentru senzorul camerei de 24 megapixeli cu fișiere JPEG în jurul cadrului și a depășit confortabil așteptările cu fișierele RAF.RAW care au fost convertite în format TIFF pe 16 biți cu Adobe Camera Raw, convertorul nostru preferat de fișiere brute .

Performanța la lumină scăzută a fost puțin mai bună decât modelele X-E3, cu zgomot redus până la ISO 12800, unde primele semne de zgomot erau doar detectabile. A existat o ușoară deteriorare a clarității la cele două setări cele mai înalte, cu fotografii realizate la ISO 51200 care arată o catifelare vizibilă. Precizia culorilor și nivelurile de saturație au rămas constante pe toată gama de sensibilitate a camerei.

VEZI ȘI:  Nikon Z6 II

Performanța balansului de alb a fost similară cu rezultatele obținute de la X-T4, la care ne așteptam. La fel ca în camera respectivă, adăugarea modurilor de atmosferă și prioritate albă la setarea automată existentă a oferit mai mult spațiu pentru obținerea culorilor cu aspect natural în condiții de iluminare cu tonuri calde, cum ar fi luminile LED cu incandescență și tonuri calde.

Setarea automată a produs culori aproape neutre în condiții de iluminare fluorescentă, dar, așa cum era de așteptat, nu a reușit să elimine aspectul portocaliu de la iluminarea incandescentă, deși setările de ambianță și prioritate albe au gestionat iluminarea cu tonuri calde mai bine decât cu iluminarea incandescentă, unde nu au reușit să înlăture aruncarea portocalie.

Nu există presetări pentru iluminarea blițului sau a LED-urilor, dar tungstenul și diferitele presetări fluorescente ușor supra-corectate, respectivele variante de culoare, una dintre ele introducând o polarizare violetă pentru prima și o culoare verzui pentru setarea fluorescentă la lumina zilei. Măsurarea manuală a produs o redare neutră a culorilor cu cele trei tipuri de iluminare pe care le-am testat și există o mulțime de ajustări în cameră pentru ajustarea culorilor din mers.

Performanța de focalizare automată a fost la fel de rapidă și exactă precum am găsit cu X-E3, chiar și la niveluri de lumină foarte scăzute și cu subiecți cu contrast scăzut. Nu am găsit niciun caz de ezitare sau vânătoare de focalizare atunci când filmam fotografii sau înregistram filme.

Performanța Fujifilm X-E4 în modul film a fost mai bună decât X-E3 și noua cameră a fost mai bună la menținerea nivelurilor stabile de expunere la schimbarea iluminatului, datorită cel puțin parțial îmbunătățirilor setării automate a gamei dinamice. Sistemul AF a reușit să țină evidența subiecților în mișcare și să preia subiecți noi pe măsură ce intrau în cadru. Nu am întâmpinat nicio eroare în filmările pe care le-am înregistrat, iar calitatea audio a fost în general bună, având în vedere dimensiunile reduse ale microfoanelor camerei.

La fel ca X-E3, Fujifilm X-E4 include setări pentru reglarea nivelului de înregistrare a microfoanelor interne, precum și pentru un microfon extern. Fără un microfon extern compatibil nu am putut testa complet această funcție.

Am efectuat testele noastre de sincronizare cu un card Panasonic SDXC UHS-1 U3 de 64 GB, care are o viteză maximă de scriere de 90 MB / secundă și este suficient de rapidă pentru a suporta înregistrarea filmelor 4K. Camera de recenzie a durat 0,5 secunde până la pornire și oprire. Am măsurat un decalaj mediu de captare de 0,15 secunde, care a fost eliminat cu pre-focalizare.

Timpii de la shoot la medie au fost de 0,75 secunde. Trecând de indicatorul luminos de pe panoul din spate, a durat în medie 0,7 secunde pentru a procesa fiecare fișier JPEG și 1,2 secunde pentru fiecare fișier RAF.RAW necomprimat, între 0,8 și 0,9 secunde pentru fiecare fișier brut comprimat și 1,4 secunde pentru fiecare RAW + JPEG pereche.

Folosind modul de fotografiere continuă de mare viteză cu declanșatorul electronic, camera de revizuire a înregistrat 93 de imagini JPEG de înaltă rezoluție în 10,3 secunde fără încetinire, care este foarte aproape de 10 cadre / secundă și semnificativ mai lent decât rata maximă de cadre susținută. A durat puțin peste 12 secunde pentru a procesa această explozie.

Cu declanșatorul mecanic, camera a înregistrat 96 de imagini JPEG de înaltă rezoluție în 11,2 secunde înainte de prima pauză, care este cu aproximativ 8,6 cadre / secundă și mai bună decât rata de cadre specificată. Procesarea acestei explozii a durat 12,7 secunde.

Utilizând încă declanșatorul mecanic, camera a înregistrat 17 fișiere brute necomprimate în două secunde înainte de pauză, care a fost, de asemenea, puțin mai rapidă decât opt ​​cadre / secundă. Timpul de procesare pentru această explozie a fost de 13,6 secunde.

Sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here