Nikon Z6 II
Nikon Z6 II

Anunțat în octombrie 2020, Nikon Z6 II și fratele său cu rezoluție mai mare, Z7 II reprezintă upgrade-uri relativ modeste la modelele originale Z6 și Z7. Lansate la aproximativ doi ani după Nikon Z6 și Z7 originale, acestea introduc sloturi pentru două carduri, adăugând un slot pentru card SD UHS-II la slotul CFexpress / XQD din camera originală. Procesoarele duble EXPEED 6 permit Z6 II să înregistreze continuu la până la 14 fps (de la 12 fps) și să tripleze capacitatea sa de buffer.

La fel ca predecesorul său, Z6 II va fi oferit ca opțiune de kit cu obiectivul Nikkor Z 24-70mm f / 4 S, pe care l-am revizuit în octombrie 2018. Am primit camera de recenzie cu Nikkor Z 24-50mm f / 4- 6.3 kit obiectiv (care este de obicei furnizat împreună cu Z5) plus obiectivul Nikkor Z 14-24mm f / 2.8S, ambele fiind revizuite separat.

Pentru cine este?

Piața țintă pentru Nikon Z6 II este în esență aceeași ca și pentru predecesorul său: entuziaști serioși de fotografii, precum și fotoreporteri, fotografi de stradă și fotografi / videografi de nuntă. De asemenea, este suficient de ușor pentru a se folosi în călătorii.

Noul model se referă mai mult la soluționarea reclamațiilor din trecut decât la introducerea a ceva radical nou. Senzorul este același cip CMOS de 24,5 megapixeli BSI (iluminat pe partea din spate) ca în originalul Z6, ceea ce înseamnă că majoritatea funcțiilor de captare a imaginii sunt neschimbate.

Un factor care ar putea avantaja Nikon Z6 II față de modele similare de la alți producători este abilitatea de a seta diferite setări de expunere pentru fotografii și videoclipuri. Acest lucru permite utilizatorilor să aleagă setări individuale pentru fiecare mod și să sară fără probleme între ele, fără a fi nevoie să resetați camera.

Va trebui să așteptăm câțiva ani pentru generația a treia sau să sperăm câteva upgrade-uri de firmware pentru a obține schimbări profunde și semnificative, deși noua cameră este deja un produs competitiv din cele mai multe aspecte. Interesant este că are câțiva concurenți diferiți de Z6-ul original, după cum se arată în tabelul nostru de comparație cu caracteristicile cheie de mai jos.

Canon EOS R6 Nikon Z6 II Panasonic S5 Sony A7 Mark III
Sensor 35.9 x 24 mm CMOS,  20.1 megapixels 35.9 x 23.9 mm CMOS, 24.5 megapixels 35.6 x 23.8 mm CMOS,  24.2 megapixels 35.8 x 23.9 mm CMOS,  24.3 megapixels
AA filter Yes Yes No Yes
IBIS Yes, up to 8 stops with IS lens Yes, up to 5 stops Yes, up to 5 stops Yes, 5 stops with IS lens
Processor DIGIC X Dual EXPEED 6 Venus Engine BIONZ
File formats JPEG, CR3.RAW, HEIF; MP4 for movies JPEG, NEF.RAW; MOV, MP4  with H.264/MPEG4 compression JPEG, RAF.RAW (14-bit), HLG; MOV & MPEG4 for movies JPEG, ARW.RAW; XAVC S, AVCHD for movies
Max. image size 5472 x 3648 pixels,  14-bit raw files 6016 x 4016 pixels,  12 or 14-bit raw files 6000 x 4000 pixels, (12,000 x 8000 pixels in high-res mode) 6000 x 4000 pixels, 14-bit raw
Max. frame rate 12 fps (20 fps with electronic shutter) 14 fps  (Continuous H extended mode) 7 fps with fixed focus (60 fps in 4K PHOTO mode) 10 fps
Buffer capacity 360 JPEG, 240 raw 200 frames, JPEG or 126 raw 999 JPEG, 24 raw 177 JPEG, 89 raw
Shutter speeds 30-1/8000 sec 30-1/8000 sec 60-1/8000 sec with electronic shutter 30-1/8000 sec
Shutter durability Tested to 300,000 cycles n.a. n.a. n.a.
Focus system Dual Pixel phase detect/contrast detect Hybrid phase-detection/contrast AF Contrast detect with DFD Phase detect/ contrast detect
AF points 6072 273 255 693
Native ISO range ISO 100–102400 ISO 100-51200 ISO 100-51200 ISO 100-51200
ISO extensions ISO 50; ISO 204800 ISO 50; ISO 204800 ISO 50; ISO 102400, ISO 204800 ISO 102400, ISO 204800
Max. internal video 4K: 60/50/30/25/24p max. 340Mbps (1.05x crop, 10-bit 4:2:2 C-Log) 4K: 30/25/24p, 144 Mbps (1.7x crop) 4K: 25.00p, 150Mbps (4:2:2 10-bit LongGOP) 4K: 30/25/24p (100Mbps, no crop, HDR, S-Log2/3)
External video 4K 10-bit 4:2:2 output via HDMI 4K 10-bit output via HDMI 10-bit 4:2:0 or 8-bit 4:2:2 8-bit 4:2:2 output via HDMI
EVF 3,690,000-dot OLED, 0.76x, 23mm eyepoint, -4 to +2 dpt 3,690,000-dot OLED, 0.8x, 21mm eyepoint, -4 to +2 dpt 2,360,000-dot OLED, 0.74x, 20mm eyepoint, -4 to +4 dpt 2,360,000-dot OLED, 0.78x, 18.5mm eyepoint, -4 to +3 dpt
Monitor Fully articulating, 3-inch, 1,620,000-dot touch screen Tilting 3.2-inch, 1,040,000-dot touch screen Fixed 3.2-inch, 1,840,000-dot touch screen Tilting 3-inch, 921,000-dot touch screen
Media slot(s) 2x SD, both UHS-II One CFexpress + one SD (UHS-II compatible) 2x SD, one UHS-II, one UHS-I 2x SD/Memory Stick Pro Duo, one UHS-II, one UHS-I
Battery / CIPA rating LP-E6NH / 380 shots/charge EN-EL15c / 390 shots/charge DMW-BLJ31 / 440-470 shots/charge NP-FZ100 / 710 shots/charge
Dimensions 138 x 97.5 x 88.4 mm 134 x 100.5 x 69.5 mm 132.6 x 97.1 x 81.9 mm 126.9 x 95.7 x 59.7 mm
Weight (incl. battery & card) 680 grams 675 grams 714 grams 650 grams
RRP (AU$) body only $4599 $2499 $3199 $2888
Current firmware V. 1.1.1 (released Sept 2020) V. C1.02 (released Oct 2020) V. 1.0 V. 3.1 (released Dec. 2019)
VEZI ȘI:  Sony FE 12-24mm f/2.8 GM

 

Opțiunile de redare și software pentru Nikon Z6 II sunt în esență aceleași ca și pentru Z6. Nu a fost furnizat niciun software cu camera de recenzie și a venit fără un manual de utilizare. Din fericire, atât software-ul, cât și manualele de utilizare (regionalizate) sunt disponibile pentru descărcare din centrul de descărcare Nikon.

Ce mai e nou?

Din punct de vedere fizic, Nikon Z6 II este aproape identic cu Z6, în afară de slotul pentru card suplimentar (și ușa slotului pentru carduri mai mare) și insigna de identificare. Slotul pentru card suplimentar a necesitat ușoare modificări ale adâncimii corpului camerei. Au existat, de asemenea, modificări minore ale stilului modelului EVF, dar sunt dificil de ales și în principal cosmetice.

Noul model are aceeași acoperire și etanșare rezistentă la intemperii ca și predecesorul său, precum și același aspect de control, ceea ce este în regulă, deoarece camera originală arăta atractiv și ușor și confortabil de manevrat. De asemenea, păstrează același senzor CMOS de iluminare din spate de 35,9 x 23,9 mm ca și Z6.

Următoarele modificări ar trebui să meargă într-un mod corect spre abordarea criticilor adresate Z6:

1. Sloturi pentru carduri duale. Slotul unic CFexpress / XQD din camera originală a atras o mulțime de flak atunci când au fost lansate camerele Z6 și Z7. Adăugarea unui slot pentru card SD compatibil UHS II reduce aceste critici. Nikon oferă un sistem de suport dual card capabil, acest lucru este un adevărat nebun.

Procesoarele duble EXPEED 6 au permis extinderea ISO la o singură oprire mai jos și cu două opriri peste gama nativă ISO 100-51200 și au mărit viteza maximă de fotografiere continuă la 14 fps pentru JPEG-uri sau fișiere NEF.RAW de 12 biți atâta timp cât AF-S este utilizat modul. Când înregistrați pe un card Sony CEB-G128 CFexpress, capacitatea tampon pentru JPEG-uri și cadre NEF.RAW de 14 biți comprimate fără pierderi este acum de 200 de cadre, în timp ce pentru cadrele NEF.RAW de 14 biți necomprimate este de 126 de cadre. Aceasta se compară cu o capacitate maximă de 50 pentru JPEG-uri sau 43 pentru fișierele brute comprimate.

Performanța de focalizare automată a fost îmbunătățită odată cu introducerea unui al doilea procesor SoC (System on Chip) plus adăugarea atât a detectării ochiului uman cât și a animalelor în modul Wide-Area (L). Sistemul AF poate funcționa acum la niveluri de lumină până la -4,5 EV, o îmbunătățire unică a sistemului Z6. În caz contrar, este același sistem de detectare a fazelor și a contrastului hibrid de 273 de puncte ca în Z6.

A fost introdusă încărcarea bateriei USB, împreună cu capacitatea de a alimenta camera direct printr-o sursă USB. Acest lucru era de așteptat, deoarece ambele caracteristici erau prezente în Z50.
Un nou acumulator MB-N11 oferă opțiunea atât de a crește capacitatea de fotografiere, cât și de a profita de o prindere verticală. De asemenea, acceptă schimbarea la cald a bateriilor în timpul fotografierii – fără a compromite designul rezistent la intemperii al camerei.

În timp ce majoritatea funcțiilor video sunt neschimbate, Nikon Z6 II permite înregistrarea video la rezoluție Full HD de 50/60 fps (format PAL / NTSC). La fel ca înainte, înregistrarea video 4K UHD folosește citire completă a pixelilor pe baza zonei de imagine full-frame, dar cadrul este ușor decupat și camera este capabilă doar de înregistrare video în cameră pe 8 biți.

Pentru utilizatorii care necesită o calitate mai înaltă a imaginii și capabilități mai bune de post-procesare, Z6 II poate emite videoclipuri de 10 biți pe un dispozitiv extern printr-o conexiune HDMI cu suport N-Log și HDR (HLG). Un nou firmware (versiunea 1.10) lansat la 25 februarie a oferit suport pentru înregistrarea 4K UHD 50p / 60p și a adăugat capacitatea de a exporta ieșire video RAW către înregistratoarele externe Blackmagic Design cu suport pentru formatele Blackmagic RAW și ProRes RAW. Rețineți că videoclipul brut este sub-eșantionat de la rezoluția 6K.

VEZI ȘI:  Fujifilm X-E4

Noul firmware a îmbunătățit, de asemenea, performanțele autofocusului de detectare a ochilor (AF), cu capacitatea de a utiliza Face și Eye AF în timp ce înregistrați videoclipuri. Duratele videoclipurilor sunt încă limitate la 29 de minute și 59 de secunde de înregistrare continuă.

Ce lipsește?

Suportul pentru înregistrarea TIFF necomprimată nu mai este oferit în Z6 II. Într-un fel, acest lucru ar fi trebuit să se aștepte, deoarece Nikon a fost unul dintre puținii producători care au oferit această capacitate. Dar de ce va fi ratat? Pentru început, a livrat fișiere cu adâncime de biți într-un format care ar putea fi gestionat chiar de un editor de imagine de bază. În camerele anterioare, acesta a oferit, de asemenea, o modalitate de a depăși compresia destul de grea Nikon aplicată JPEG-urilor.

Fișierele TIFF au permis utilizatorilor să păstreze comenzile de imagine și balansul de alb aplicate atunci când fotografia a fost capturată fără a aplica nicio compresie. Sigur, fișierele erau mult mai mari, dar furnizau înregistrări de până la 12 biți în cameră, în comparație cu 8 biți pentru JPEG, care ar fi util pentru unii fotografi.

Fotografii obișnuiți să lucreze cu fișiere NEF.RAW pot să nu rateze; nici cei care înregistrează în principal JPEG și sunt mulțumiți de cele mai recente ajustări în cameră. Unii vor aprecia, de asemenea, capacitatea tampon mai mare pe care o va oferi eliminarea opțiunii TIFF.

În partea de jos, modurile multi-shot de înaltă rezoluție nu au apărut încă în camerele din seria Z. Acest lucru le pune într-un ușor dezavantaj competitiv față de camerele similare de la Panasonic și Sony. Este o caracteristică care ar putea fi adăugată cu o viitoare actualizare a firmware-ului – dar nu vă țineți respirația.

EVF este neschimbat față de Z6, dar noile procesoare și-au redus decalajul de reîmprospătare și timpul de oprire între fotografii în timpul înregistrării continue. În cele din urmă, ecranul monitorului este încă unul înclinabil, nu complet articulat așa cum este în unele camere rivale. Acest lucru este mai puțin important pentru fotografiile de fotografii decât pentru videografi și tinde să reflecte accentul general pe funcțiile de fotografii asupra capacităților video.

Accesorii

În plus față de actuala gamă de 16 obiective Nikkor cu montură Z și două teleconvertoare, Z6 II poate accepta gama extinsă de obiective Nikon cu montură F atunci când este echipat cu adaptorul de montare FTZ. Poate utiliza, de asemenea, pachetul de baterii de putere MB-N11, care poate conține două baterii reîncărcabile EN-EL15c și a fost furnizat pentru revizuire, deși fără o baterie suplimentară. Este posibil ca fotografii și videografii profesioniști să investească în MB-N11 pentru a compensa capacitatea medie a bateriei unice a camerei.

Terminalul accesoriu încorporat poate fi utilizat împreună cu cablul de eliberare de la distanță MC-DC2, în timp ce camera este compatibilă cu telecomanda ML-L7 Bluetooth. Microfoanele accesorii pot fi atașate la pantoful de pe partea superioară a carcasei EVF, în timp ce camera este compatibilă și cu microfonul fără fir ME-W1.

Redare și software

Z6 II oferă aceleași setări de redare de bază ca predecesorul său și are capacități similare cu ecran tactil și opțiuni de retușare în cameră. Nu este furnizat niciun software cu camera de recenzie, dar manualul de utilizare tipărit oferă adrese URL pentru conectarea la centrul de descărcare al Nikon, unde puteți găsi, de asemenea, ViewNX-i și Capture NX-D, programele recomandate. De asemenea, sunt disponibile programele Nikon’s Camera Control Pro și Picture Control Utility.

Performanţă

Într-o anumită măsură, evaluările noastre privind performanța camerei de recenzie au fost limitate de faptul că avem obiective cu unghi larg predominant pentru fotografiile noastre de testare. Vremea din Sydney a impus alte limitări, deoarece am primit echipamentul de examinare la începutul a aproape două săptămâni de vreme umedă și înnorată.

Expunerile lungi noaptea au fost la fel de bune ca cele obținute cu camera originală Z6 și au păstrat niveluri ridicate de fidelitate a culorilor pe toată gama ISO extinsă. Zgomotul putea fi văzut în fotografiile făcute la ISO 25600 și a devenit evident de ISO 51200, unde și zonele umbrite au început să se blocheze. Cele două cele mai mari setări ISO au arătat zgomot vizibil cuplat cu o reducere a gamei dinamice, deși pierderea redusă a intensității culorii.

În timp ce Z6 II include un mod de fotografiere HDR cu două setări, o singură fotografie și o serie, am găsit puține diferențe între fotografiile făcute cu acesta pornit (când camera înregistrează două cadre și le combină) și cu acesta oprit. Singura modificare pe care am putut-o vedea a fost o ușoară luminare a zonelor de umbră atunci când este activat modul HDR. Notă; aveți grijă să nu includeți subiecți în mișcare în fotografiile HDR, deoarece este posibil să devină imagini duble. Consultați secțiunea Samples pentru exemple.

VEZI ȘI:  Olympus E-M5 III

Fără bliț, am putea testa camera de recenzie doar cu lumini LED cu tungsten, fluorescente și cu tonuri calde. Am efectuat teste cu setarea implicită plus setarea care distorsionează culorile în favoarea albului. La fel ca în cazul Z6, nu am putut vedea prea multe diferențe între ele, dar am oferit exemple în secțiunea Samples a recenziei.

Nu există un balans de alb prestabilit pentru iluminarea cu LED-uri, iar presetările pentru iluminatul cu tungsten și fluorescență tind să se corecteze prea clar. Din fericire, camera oferă o mulțime de ajustări pentru ajustarea culorilor din mers și sunt ușor de utilizat.

Focalizarea automată a fost rapidă și precisă în condiții normale de iluminare și în condiții de iluminare – inclusiv în interior cu iluminare artificială. De asemenea, a fost destul de rapid pentru fotografiile noastre nocturne, inclusiv pentru expunerile de 30 de secunde. Nu am găsit niciun caz de vânătoare, chiar și atunci când obiectivul se apropia de limita de focalizare apropiată.

Am înregistrat testele noastre de film cu modul de fotografiere Program Auto și sensibilitatea la setarea automată. Majoritatea clipurilor au fost înregistrate cu setări de înaltă calitate, deși am filmat și câteva clipuri de comparație la calitate normală. În afară de rezoluție și rate de cadre, restul setărilor au fost aceleași ca și cele utilizate pentru fotografierea fotografiilor. Au fost înregistrate câteva clipuri cu setările de încetinire, care înregistrează silențios.

Calitatea video a fost similară cu înregistrările de pe Z6 și, în general, foarte bună. Focalizarea automată a funcționat bine în modul film, iar camera nu a înregistrat zgomote de funcționare nedorite nici în timpul focalizării, nici în timpul zoomului.

Înregistrările audio au fost de o calitate decentă și similare cu cele obținute de la originalul Z6, iar setarea de repaus la frecvență largă a fost foarte eficientă pentru a capta sunete ambientale. Atenuatorul și filtrul de zgomot de vânt au fost utile pentru minimizarea zgomotului nedorit în aceste situații

Pentru testele noastre de sincronizare, am folosit obiectivul de 24-50mm și un card de memorie Sony G Series XQD de 32 GB, aceeași combinație pe care am folosit-o pentru Z6. Odată ce obiectivul a fost extins la poziția de 24 mm, a fost nevoie de aproximativ o secundă pentru ca camera să pornească gata pentru fotografiere și cu încă 0,2 și 0,5 secunde mai mult pentru a înregistra prima fotografie.

Decalajul de captură a fost mai mic de 0,1 secunde și a dispărut atunci când fotografiile au fost pre-focalizate, precum și în modul de focalizare manuală. În medie, a durat 0,4 secunde pentru a procesa fiecare JPEG și o fracțiune mai mult pentru un fișier NEF.RAW de 14 biți.

Timpurile de fotografiere la fotografiere în modul de fotografiere simplă au fost în medie de 0,4 secunde, ceea ce este același cu cel găsit cu Z6 original. La fel ca înainte, nu am găsit cazuri de întrerupere a camerei în timpul procesării fotografiilor.

În modul Continu High (Extended) care poate înregistra JPEG-uri și cadre NEF-RAW pe 12 biți cu până la 12 cadre / secundă cu focalizarea automată acceptată, dar expunerea blocată pe primul cadru. De asemenea, sunt disponibile o setare normală continuă H care acceptă 5,5 cadre / secundă și o setare continuă L la 5 fps.

În modul Continuous High (Extended), camera de examinare a înregistrat 115 cadre JPEG în 15 secunde fără a face pauză. Acest lucru echivalează cu puțin peste 13 cadre / secundă. Memoria tampon a fost ștearsă în 1,5 secunde.

Când am trecut la înregistrarea NEF.RAW necomprimată pe 14 biți, camera a înregistrat 100 de cadre în 15,1 secunde și rata cadrelor a scăzut la puțin sub 10 fps. A durat aproximativ 3,5 secunde până când bufferul s-a șters.

Conform manualului de utilizare al Z6 II, capacitatea de memorie tampon pentru fișierele brute necomprimate este de 126 de cadre, așa că ne-am încadrat în limitele camerei. Pentru JPEG-uri (toate dimensiunile și calitățile), fișierele brute de 14 biți comprimate fără pierderi și fișierele brute de 14 biți comprimate, capacitatea bufferului este de 200 de cadre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here