Sony a1
Sony a1

Introducere

Sony a1 este o cameră foto cu obiective interschimbabile, un produs de vârf a companiei, cu un senzor de 50MP care poate capta rafale de imagini la 30 de cadre pe secundă și înregistrează videoclipuri de 8K. Acest senzor ajută, de asemenea, la autofocusul foarte capabil al lui A1, care vine cu algoritmi derivați de învățare automată pentru detectarea fețelor și ochilor umani, a ochilor precum și al multor tipuri de animale și păsări.

Sony facturează Alpha 1 ca fiind singura cameră care poate face aproape orice ai avea nevoie, indiferent dacă filmezi acțiune rapidă, peisaje sau videoclipuri high-end. Este, de asemenea, într-o carcasă de dimensiuni rezonabile, așa că nu ar fi dificil de utilizat în reportaje sau fotografii de călătorie, iar porturile sale Ethernet și USB-C de mare viteză vorbesc despre competențele sale.

Specificații cheie ( în engleză parcă sună mai bine ):

  • 50MP ‘stacked’ full-frame CMOS sensor
  • 30 fps burst shooting with electronic shutter (lossy compressed Raw/JPEG only)
  • 8K/30p video recording with Log and 4K Raw video out over HDMI
  • 1/400 sec flash sync with mechanical shutter (1/200 sec with electronic shutter)
  • 9.44M-dot OLED electronic viewfinder with 0.9x magnification
  • 3.0″ tilting touchscreen with 1.44M-dot resolution
  • Full-size HDMI port, headphone / mic ports, USB-C port with 10 Gb/s transfer speeds, ethernet port
  • Dual UHS-II / CFexpress Type A card slots
  • CIPA rated to 530 shots with rear LCD (430 through the viewfinder)
  • Weather-sealed body
  • 737g (1.62 lb)
Nu doar un monstru de viteză: senzorul Sony a1 de 50MP oferă și multe detalii pentru fotografierea în studio. Faceți clic sau atingeți pentru imaginea completă ( atenție, are 43 MB ) Out-of-camera JPEG. ISO 200 | 1/160 sec | F11 | Sigma 105mm F2.8 Macro Art

De la viteza de sincronizare a blițului la vizorul electronic imens și de înaltă rezoluție, se pare că Sony a aruncat aproape tot ce este disponibil în a1, iar rezultatul este o cameră extrem de impresionantă pentru toate tipurile de utilizări. Și, desigur, având în vedere prețul ridicat, ar trebui să fie. Deci, să începem, mai întâi aruncând o privire asupra noii tehnologii pe care A1 le are în interior.

Sony a1 va fi disponibil în martie 2021 la un preț sugerat de aproximativ 6500 USD / 7.300 EUR / 6.500 GBP.

Ce este nou ?

Key takeaways

  • Impressive 30 fps shooting, but only in lossy compressed Raw, JPEG or HEIF
  • Lossless compressed Raw offered for first time on a Sony ILC (up to 20fps bursts)
  • Fast electronic shutter reduces rolling shutter and allows 1/200 sec flash sync speed
  • 8K (10-bit 4:2:0) video capture using the full sensor, 4K/120p (10-bit 4:2:2) capture with a slight crop
  • 200MP multi-shot mode, but requires desktop software to combine images
  • Oversampled 21MP stills capture mode to keep file sizes down as necessary
  • Impressively large and detailed blackout-free viewfinder

Fotografiere 30 fps

Una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale modelului a1 este capacitatea sa de a fotografia la 30 de cadre pe secundă cu focalizare automată completă și expunere automată, în ciuda faptului că este, de asemenea, o cameră de rezoluție înaltă de 50MP.

Fotografierea la 30 fps este posibilă în modurile JPEG sau HEIF, dar compresia cu pierderi este singura opțiune Raw la această viteză. Vestea bună este că nu există niciun semn al scăderii adâncimii de biți ale citirii pentru a oferi această citire rapidă și am găsit doar un impact minim asupra intervalului dinamic, dincolo de impactul compresiei cu pierderi.

Există o serie de alte avertismente în jurul fotografierii la 30 fps. Poate fi dependent de obiectiv, deoarece focalizarea și viteza de acționare pot preveni fotografierea la 30 fps. De asemenea, trebuie să mențineți o viteză a declanșatorului de cel puțin 1/125 sec pentru a obține viteza maximă de la cameră (Sony spune că trebuie să fie 1/250 sec dacă doriți AF-C și 30 fps, deși am văzut câteva obiectivele livrează 30 fps și AF-C la viteze mai mici). Scădeți sub 1/125 sec, comutați la un alt tip de Raw sau utilizați obiectivul greșit, iar modul Hi + va scădea la aproximativ 20 fps.

VEZI ȘI:  Sony FE 12-24mm f/2.8 GM

Raw comprimat fără pierderi

Sony a1 este prima cameră Sony din seria alfa care oferă Raw comprimat fără pierderi. Așa cum v-ați aștepta, acest lucru produce fișiere care nu sunt la fel de mici în mod constant ca cele care utilizează compresia cu pierderi dăunătoare Sony, dar sunt întotdeauna mai mici decât vastele Raw necomprimate care anterior erau singura dvs. alternativă.

Declanșator electronic cu citire rapidă

Citirea super-rapidă care permite fotografierea la 30 fps este, de asemenea, cheia pentru ca declanșatorul electronic al camerei să poată fi utilizat pentru aproape toate aplicațiile. La 1 / 260s măsurat, declanșatorul electronic este la fel de rapid ca multe declanșatoare mecanice, suficient de rapid încât să se poată sincroniza cu blițuri la expuneri de până la 1/200 sec. Va trebui să utilizați un bliț compatibil cu TTL Sony sau un declanșator bliț pentru a atinge această viteză maximă, dar arată cât de rapid este capabil să funcționeze senzorul. Dacă treceți în modul APS-C, este nevoie de chiar mai puțin timp pentru a citi zona activă a senzorului, permițând o viteză de sincronizare de 1/250 sec.

De fapt, declanșatorul silențios este suficient de rapid pentru a rămâne deschis în aproape orice situație, făcând a1 prima cameră care nu are aproape nici un dezavantaj în acest mod. Un plus suplimentar este că, dacă fotografiați diafragme largi la viteze mari de declanșare, declanșatorul electronic evită problemele de bokeh asociate cu utilizarea implicită a obturatorului mecanic al unei prime perdele electronice.

Pe selectorul de mod al unității a1, „H +” indică rata maximă de cadre disponibilă având în vedere alți parametri (tip declanșator, captură brută), iar celelalte opțiuni sunt personalizabile prin meniuri.

Această citire rapidă scade, de asemenea, probabilitatea ca pâlpâirea luminii artificiale să apară ca benzi în imaginile dvs. Pentru a îmbunătăți performanța în condiții de lumină slabă, a1 câștigă o opțiune de sincronizare a expunerilor cu rata de pâlpâire măsurată a iluminatului (o caracteristică comună utilizată cu obloanele mecanice în camerele de ultimă generație utilizate pentru sporturile de interior), astfel încât camera să facă fotografii în cel mai luminos punct al ciclului de pâlpâire.

Pentru situații cu lumini care pâlpâie la frecvențe neobișnuite (așa cum se poate întâmpla cu LED-urile), există o opțiune de declanșare variabilă care vă permite să reglați în mod fracțional viteza obturatorului pentru a evita ciocnirea cu aceste frecvențe de pâlpâire. Dacă tot nu este suficient, puteți utiliza declanșatorul mecanic pentru a fotografia cu până la 10 fps. Obturatorul mecanic se poate sincroniza cu blițuri de până la 1/400 sec (1/500 sec în modul APS-C), datorită vitezei de deplasare mai mari decât majoritatea obloanelor planului focal.

Video

A1 se potrivește cu multe dintre specificațiile modelului a7S III focalizat pe video, dar senzorul său de rezoluție mai mare înseamnă că poate capta imagini de 8K.

Videoclipul 8K este filmat în formatul 16: 9 (7680 x 4320) și capturat folosind lățimea totală a senzorului (o regiune de 8640 x 4860 pixeli). Poate fi capturat intern sub formă de filmare H.265 pe 10 biți 4: 2: 0, la viteze de biți de 200 sau 400 Mbps. Alternativ, poate fi redat prin HDMI ca un flux de 8 biți 4: 2: 0.

Cu porturi abundente, inclusiv HDMI pentru dimensiuni complete și porturi pentru căști și microfoane de 3,5 mm, a1 se potrivește ca o cameră video de tip run-and-gun care poate fi, de asemenea, echipată cu un recorder extern, dacă este necesar.

4K cu full-width este preluat din pixel-binned (pixeli învecinați fuzionați), nu prin eșantionarea capturii 8K. Aceasta înseamnă că nu va fi la fel de detaliată ca ieșirea 4K de înaltă calitate a Canon EOS R5, dar ar trebui să aibă în continuare performanța de zgomot a unui senzor full-frame, deoarece folosește toți pixelii camerei (și, prin urmare, toată lumina disponibilă) . Această abordare permite a1 să ofere 4K / 60p, mai degrabă decât să fie limitată la limita de 30p a capturii 8K.

VEZI ȘI:  Olympus OM-D E-M10 Mark IV

La fel ca a7S III, a1 poate filma 4K / 120p cu o recoltă de 1,13x. Acest lucru este aproape sigur filmat din regiunea 8K UHD (7680×4320) a senzorului.

A1 poate, de asemenea, să înregistreze imagini 4K supra-eșantionate în modul Super35. Aceasta este preluată dintr-o regiune de 5,8K.

Frame rates Capture region Max Bit-depth/ chroma Codecs
8K 24, 30 8.6K FF 10-bit 4:2:0
  • XAVC HS
4K
(FF)
24, 30, 60 4.3K (binned)
FF
10-bit 4:2:2
  • XAVC HS
  • XAVC S-I
  • XAVC S
4K 120 3.8K (binned)
1.13x crop
10-bit 4:2:2
  • XAVC HS
  • XAVC S
4K
(Super 35)
24, 30, 60 5.8K
1.5x crop
10-bit 4:2:2
  • XAVC HS
  • XAVC S-I
  • XAVC S

Sony promite, de asemenea, o ieșire Raw de 16 biți de 4,3K prin HDMI la până la 60p. În prezent, nu există suport pentru acest flux, dar am fi surprinși dacă Atomos nu lansează o actualizare de firmware, astfel încât înregistratorul său Ninja V să poată codifica această ieșire în formatul ProRes RAW. Cifra de 4,3K (adică jumătate din 8,6K) sugerează că va fi aceeași captură 4: 1 pixelată din care este derivat 4K full-frame intern.

Mod multi-shot

La fel ca a7R IV dinainte, a1 poate realiza imagini de înaltă rezoluție cu 4 sau 16 fotografii. Versiunile cu patru fotografii deplasează senzorul cu un pixel între fiecare fotografie, pentru a se asigura că se ia cel puțin un eșantion roșu, verde și albastru pentru fiecare poziție a senzorului. Acest lucru permite crearea de imagini de 50MP cu culoare completă la fiecare pixel fără a fi nevoie de interpolare pe care o aduce de obicei procesul de demozaicare.

Această imagine de 200MP a fost ușor editată în Imaging Edge Desktop. Faceți clic sau atingeți dacă îndrăzniți – doar imaginea JPEG este de 180 de megaocteți. ISO 100 | 1/10 sec | F10 | Sony FE 16-35mm F2.8 GM Photo by Richard Butler

Procesul de șaisprezece fotografii face același lucru, de patru ori, cu un decalaj orizontal sau vertical de jumătate de pixel între fiecare patru imagini. Rezultă astfel fișiere care pot fi combinate în imagini de 200MP.

Vestea bună este că declanșatorul electronic rapid înseamnă că puteți face acum aceste imagini cu bliț (și o întârziere între fotografii pentru a permite reciclarea blițului). Vestea proastă este că trebuie totuși să combinați rezultatele Raw utilizând software-ul desktop, care vă poate forța să intrați în aplicația Imagine Edge Desktop care consumă resurse. Experiența noastră de până acum este că acest software nu oferă suficient control pentru a corecta mișcarea subtilă între cadre, lăsând artefacte eclozate. LibRaw a declarat că va adăuga un suport a1 la software-ul său PixelShift2DNG, care vă permite să combinați imagini ca fișiere DNG și ne așteptăm ca Adobe să adauge suport pentru fișierele „ARQ” combinate.

Vizor

A1 utilizează un vizor OLED de 9,44 milioane de puncte, oferind o rezoluție maximă de 2048 x 1536 pixeli. Aceasta se combină cu optica vizorului pentru a da o mărire impresionantă de 0,9x. Declanșatorul electronic înseamnă că este capabil să ofere fotografiere continuă fără întrerupere pe măsură ce sunt realizate fotografiile.

Există o serie de opțiuni ale vizorului care vă permit să acordați prioritate rezoluției sau vitezei (nu puteți avea ambele). De exemplu, scade oarecum în rezoluție în modul 120 fps, iar Sony spune că dispozitivul de căutare scade la utilizarea unei regiuni de 1600 x 1200 pixeli în cel mai rapid mod de 240 fps, care vede mărirea scade la aproape 0,7x.

VEZI ȘI:  Panasonic Lumix DC-G95

Unul dintre celelalte moduri ale vizorului este opțiunea „Low Frame Rate Limit”, care vă permite să mențineți o rată de reîmprospătare de 60 fps chiar și atunci când vă așteptați să fotografiați la viteze de expunere mai mici de 1/60 sec. Acest lucru oferă o reîmprospătare suficient de rapidă atunci când încercați să vă urmăriți subiectul, apoi încetinește înapoi la viteza de declanșare aleasă (și înnegrește căutătorul) când faceți fotografierea.

Cum se compară

Alpha 1 este o cameră dificil de comparat, pur și simplu pentru că camerele de mare viteză și de înaltă rezoluție au fost în mod istoric diferite , atât de Canon, cât și de Nikon producând anterior versiuni distincte de viteză și rezoluție ale seriilor lor 1D și, respectiv, Dx.

Ceea ce ar trebui să fie evident, totuși, este că a1 nu este încercarea Sony de a-i determina pe entuziaști să plătească 6500 de dolari pentru a înlocui a7R-ul existent. Senzorul scump de viteză care face posibilă camera este, de asemenea, un lucru care va însemna că va rămâne o aspirație inaccesibilă pentru o mulțime de non-profesioniști, la fel ca 1D X III de la Canon sau D6 de la Nikon.

Viteza și prețul lui A1 îl fac să fie un competitor clar pentru acele DSLR-uri profesionale și am inclus și A9 II orientat spre sport de la Sony. Dar, de asemenea, am introdus a7R IV, ca actuală cameră full-frame cu cea mai înaltă rezoluție, și una cu fotografiere AF solidă și 10 fps, pentru a ne permite să comparăm capacitățile unui model dedicat de înaltă rezoluție care ar trebui să se achite încă bine în multe situații.

Corp, manipulare și comenzi

Ca și în cazul fiecărei generații succesive de camere fără oglindă full-frame Sony, manevrabilitatea generală a a1 este alcătuită dintr-o colecție de iterații pe acele camere care au apărut înainte. Și în acest caz, mai mult de câteva dintre aceste iterații se adresează utilizatorilor de ultimă generație, la care Sony se adresează cu adevărat cu această cameră.

Lucruri de luat în seamă:

Dimensiune compactă, calitate excelentă a construcției cu pretenții de etanșare completă la intemperii
Extrem de personalizabil
Utilizatorii au controlul asupra tastelor și setărilor personalizate separate între fotografii și videoclipuri
Interfață și meniuri receptive, lustruite
Vizor cu adevărat excelent
Răspuns bun pe ecranul tactil, dar ecranul este mic și cu rezoluție redusă
Compatibil atât cu cardurile SD CFexpress tip A, cât și cu cele UHS-II
Opțiuni largi de conectivitate, autonomie bună a bateriei

Manipulare generală

Mânerul Sony a1 este doar puțin mai înalt decât modelul a9 II și face o diferență semnificativă în cât de solid se simte camera în mână.

Pentru început, a1 rămâne o cameră compactă impresionantă, având în vedere specificațiile și calitatea construcției. Sony pretinde o etanșare îmbunătățită la condițiile meteorologice pe modelele a1 comparativ cu alte camere din seria A7 și A9 și are mânerele de dimensiuni bune ale acestor camere. În timp ce utilizatorii de teleobiective mari vor dori probabil să preia mânerul opțional al bateriei, cei care preferă primele sau zoom-urile mai scurte vor găsi a1 să fie cu adevărat solid în mână și rezonabil echilibrat.

A1 este, de asemenea, una dintre cele mai receptive camere Sony pe care le-am folosit încă; nu are niciun decalaj de interfață al modelelor anterioare care a făcut o experiență de fotografiere oarecum „deconectată”. Puteți roti cadranele de control cât de repede doriți, iar a1 vă va ține pasul.

Sursa: Digital Photography Review

Articolul complet în limba engleză.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here