Sony FE 12-24mm
Sony FE 12-24mm

Anunțat la 7 iulie 2020, noul obiectiv Sony FE 12-24mm f / 2.8 GM (SEL1224GM) oferă o alternativă mai rapidă și mai actualizată la obiectivul FE 12-24mm f / 4 G pe care l-am revăzut în ianuarie 2020. La fel este proiectat în primul rând pentru camerele fără oglindă cu cadru complet ale companiei, dar poate fi utilizat și pe camerele cu senzori APS-C. Cu elemente mai mari, obiectivul f / 2.8 este în mod natural mai greu decât alternativa f / 4. Cu toate acestea, diferența de greutate de 282 de grame va face ca acest obiectiv să fie mai potrivit pentru corpurile camerei „full frame” α7 și α9, precum α7R IV care a fost furnizat pentru testele noastre.

Designul optic este similar cu cel al obiectivului f / 4, cuprinzând 17 elemente în 14 grupuri. Cu toate acestea, elementele obiectivului sunt destul de diferite, cu trei elemente extrem de precise XA (extrem de asferice) – inclusiv cel mai mare element XA realizat vreodată pentru un obiectiv FE – plus un element asferic suplimentar pentru a suprima astigmatismul, coma și curbura câmpului.

În plus, trei elemente de sticlă ED și două elemente de sticlă Super ED (dispersie extra-redusă) se combină pentru a minimiza aberația cromatică și pentru a oferi claritate și claritate în întreaga zonă a imaginii. O diafragmă de iris cu nouă lame se închide pentru a produce o deschidere circulară care creează un bokeh atractiv. Precizia ridicată a suprafeței elementelor XA suprimă efectele inelului de ceapă pentru a se asigura că luminile scoase din focalizare sunt redate fără probleme.

Cea de-a doua generație Sony Nano AR Coating II a fost aplicată pe elemente de lentile mari și suprafețe cu elemente foarte curbate pentru a suprima reflexiile interne care pot provoca flare și fantomă în situații de iluminare provocatoare. Etanșarea rezistentă la intemperii (prezentată mai jos) este plasată în toate punctele de intrare potențiale pentru umezeală și praf, iar elementul lentilei frontale are un strat de fluor care respinge apa, uleiul și alți contaminanți și facilitează menținerea curată a suprafeței.

Obiectivul are, de asemenea, un parasolar încorporat, în formă de petală, care împiedică utilizarea filtrelor obișnuite. Un suport pentru filtru din spate acceptă ND standard de tip coală, corecție de culoare și alte filtre și este furnizat un șablon de tăiere pentru filtre de foi.

Focalizarea automată este acționată de patru motoare liniare XD (dinamică extremă) de mare viteză, cu forță mare, cu două pentru fiecare dintre grupurile de focalizare ale obiectivului. Noii algoritmi de control sincronizează perfect cele două grupuri de focalizare.

VEZI ȘI:  Panasonic Lumix DC-G95

Acest sistem a fost adoptat pentru a se asigura că obiectivul va fi compatibil cu performanța de viteză a corpurilor camerei actuale și viitoare. Operarea este rapidă, precisă și extrem de silențioasă, cu vibrații minime, ceea ce face ca noul obiectiv să fie ideal pentru înregistrarea videoclipurilor.

În plus față de comenzile de focalizare și zoom ale inelului, care sunt poziționate pentru o operare ușoară, SEL1224GM se mândrește cu un buton personalizabil de menținere a focalizării și un comutator de mod de focalizare. Linear Response MF asigură că inelul de focalizare este foarte receptiv în timpul focalizării manuale.

Ca o consecință a parasolarului fix și a elementului frontal bombat, capacul obiectivului furnizat are formă de cupă și se potrivește peste capotă. Acesta este ținut în poziție de cleme cu arc pe părțile opuse ale capacului. Obiectivul vine, de asemenea, cu un capac de praf din spate și o husă de transport moale.

Pentru cine este?

Cel mai nou obiectiv G Master din f / 2.8 GM de la Sony adaugă un zoom și mai larg la gama existentă de 16-35mm f / 2.8 GM, 24-70mm f / 2.8 GM și 70-200mm f / 2.8 GM. După cum sa menționat mai sus, acest obiectiv este cel mai bine utilizat cu una dintre camerele Sony α7 sau α9 „full frame”, unde avantajele sale vor fi maximizate.

Lentilele Ultrawide atrag privitorul în scenă. Acestea sunt folosite de fotoreporteri pentru a surprinde prim-planuri dinamice ale unor evenimente precum demonstrații și mitinguri și de fotografi imobiliari pentru a face proprietățile să pară mai mari decât sunt de fapt.

Perspectiva exagerată în intervalul de 12 mm până la 16 mm poate fi, de asemenea, utilă pentru efecte speciale și înregistrarea cerului de noapte, în timp ce distanțele focale mai mari sunt excelente pentru fotografierea peisajelor, peisajelor urbane și arhitecturii. În cazul obiectivelor mai scurte, diafragma maximă constantă f / 2,8 ar oferi posibilități de fotografiere cu focalizare superficială, dar este mai puțin utilă în cazul obiectivelor ultra-late.

Când este utilizat pe o cameră APS-C sau cu un unghi de vizualizare Super 35, intervalul de zoom devine echivalent cu 18-36mm, un domeniu util pentru realizarea de filme. Focalizarea automată aproape silențioasă este, de asemenea, valoroasă atunci când fotografiați videoclipuri.

Principalii concurenți pentru acest obiectiv sunt obiectivul lent Sony FE 12-24mm f / 4 G și obiectivul Sigma 12-24mm f / 4 HSM ART. Există, de asemenea, două obiective de focalizare manuală de la Voigtlander cu distanțe focale de 10mm și 12mm și diafragme maxime f / 5.6 și câteva obiective Laowa: un 12mm f / 2.8 prime și un zoom 10-18mm f / 4.5-5.6. Dar cam atât!

VEZI ȘI:  Olympus OM-D E-M10 Mark IV

Construcție și ergonomie

Așa cum v-ați aștepta de la un obiectiv cu un preț atât de ridicat, acest obiectiv este construit foarte solid utilizând o combinație de plastic de înaltă calitate, de inginerie, pe o bază metalică solidă. Rezistența la praf și umezeală sunt o caracteristică a designului general, iar capota fixă, în formă de petală, asigură că lungimea lentilei rămâne constantă, chiar dacă cilindrul interior se mișcă pe măsură ce distanța focală este ajustată.

Deoarece elementul frontal se umflă spre exterior, nu puteți atașa filtre prin metoda înșurubării convenționale. Dacă doriți să utilizați filtre, filtrele pentru foi pot fi atașate prin intermediul suportului pentru filtru în jurul suportului obiectivului. Este furnizat un șablon pentru tăierea foilor filtrante la dimensiunea corectă.

Inelul de focalizare al Sony FE 12-24mm este situat la aproximativ 15 mm în spatele bazei parasolarului. Are o lățime de aproximativ 18 mm și aproape în întregime îmbrăcată cu o crestătură fină ca de cauciuc. Acest inel se rotește ușor la 360 de grade atunci când nu este alimentată nicio alimentare și este condus de cameră atât în modurile auto, cât și în cele manuale. Concentrarea este în general foarte rapidă și precisă.

Această ilustrație prezintă principalele componente ale obiectivului Sony FE 12-24mm f / 2.8 GM.

Imediat în spatele inelului de focalizare se află o bandă fixă ​​care are o lățime de aproximativ 17 mm. Butonul de menținere a focalizării și comutatorul glisant AF / MF se află pe această bandă.

Inelul de zoom se află chiar la pupa. Are o lățime de aproximativ 24 mm, cu o bandă de 19 mm lățime, înfășurată cauciucată în jurul marginii sale anterioare. Ștampilate pe marginea de ieșire fără margini sunt marcaje pentru distanțele focale de 12mm, 14mm, 16mm, 18mm, 21mm și 24mm, care se aliniază cu un semn de index alb pe secțiunea fixă ​​a butoiului din spatele inelului.

Butoiul se înclină timp de aproximativ 4 mm și apoi rulează drept cu aproximativ 14 mm înainte de a înclina și a păși spre montura lentilei cromate. Pe această secțiune a obiectivului se află un indiciu alb de indicare pentru alinierea obiectivului cu camera. Zece contacte placate cu aur în interiorul monturii obiectivului asigură conexiuni cu camera.

VEZI ȘI:  Sony α7S III

Performanţă

Testele noastre Imatest folosind corpul α5R IV, au arătat că obiectivul de revizuire este un performant bun, cu cifre de rezoluție surprinzător uniform înregistrate la toate distanțele focale și cu diafragme între f / 2,8 și f / 8, unde difracția a început să aibă efect. Cea mai mare rezoluție a fost înregistrată cu distanța focală de 21 mm în jurul mijlocului intervalului de deschidere.

Obiectivul de revizuire a fost foarte rezistent la flare, deși nu a fost complet fără flare. Am găsit artefacte ușoare de flacără în câteva fotografii, deși a existat puțin în ceea ce privește flamarea de voalare și fotografiile au păstrat contrastul și saturația normale. Diafragma irisului cu 9 palete a produs stele solare cu 18 puncte la sursele punctuale de lumină atunci când au fost folosite deschideri mici.

Evaluările noastre de distorsiune rectilinie și vignetare au fost efectuate pe fișiere brute convertite și verificate în raport cu JPEG-uri capturate cu corecțiile din cameră dezactivate. Nici o aberație nu a fost prezentă într-o măsură semnificativă.

Distorsiunea butoiului ar putea fi văzută la 12 mm, ceea ce este de așteptat pentru un unghi de vedere atât de larg. Dar s-a schimbat cu 16 mm la o ușoară distorsiune a pernei, care a persistat pentru restul gamei de zoom. Din punct de vedere practic, distorsiunea ar putea fi văzută ca efect neglijabilă.

Vignetarea ușoară a putut fi văzută la f / 2,8 pe întreaga gamă de zoom, dar, din nou, a fost prea ușoară pentru a afecta serios majoritatea fotografilor. Ambele probleme sunt ușor de corectat cu ajustări în cameră și cu editoare de imagini și / sau convertoare de fișiere brute.

Primele planuri funcționează mai bine cu subiecți mai mari datorită unghiurilor largi de vedere și a limitei de focalizare de 28 cm. Ca și în cazul obiectivului Sony FE 12-24mm f / 4 G, ne-a fost greu să evaluăm bokeh-ul acestui obiectiv, chiar și la f / 2.8. Unghiul de vedere ultra-larg face ca acest obiectiv să fie mai puțin decât ideal pentru fotografierea prim-planurilor.

Performanța de focalizare automată, care este influențată de algoritmii din cameră, a fost în general excelentă. Cu toate acestea, la fel ca în cazul versiunii f / 4 a acestui obiectiv, nu am putut testa complet funcțiile Sony de detectare a feței și a ochilor, deoarece nu este chiar potrivit pentru portretizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here